Monday 31 December 2012

Baca komik 10A (inspirasi baru untuk 2013)

Selamat tahun baru kepada semua blogger dan pengunjung2 ke blog nih,semoga teruskan usaha berblogging korang dan harap2 ada azam baru,termasuk saya yang semestinya ingin mencapai >6A apabila SPM tahun nih.Tapi jangan lupa juga yang kita nih dah makin tua,dah naik stahun dah pon umur...dah tua rupanya saya nih..haha...Ok,cukup jer dulu pasal tahun baru,jom kita sembang pasal komik Misi 10A yang dikatakan memberi inspirasi nih..

Komik Misi 10A nih dihasilkan oleh dua adik beradik yang rapat,iaitu Afiq & Nazri nama diberi.
Saya tak mahu menghuraikan dengan lebih terperinci tentang mereka memandangkan mereka juga mempunyai blog peribadi.Korang semue boleh pergi ke http://feeqry.blogspot.com/


Komik ni mengisahkan tentang Zahid yg datang dari keluarga miskin dan mendapat biasiswa dari yayasan feeqry,jadi mmg berusaha keras la si zahid ni utk mendapatkan 10A memandangkan dia diugut untuk ditarik balik biasiswa tadi jika markah merosot..Jalan ceritanya nampak mcm picisan pada permulaan,tapi terus terang saya cakap yang komik nih paling memberi inspirasi kpd saya selama saya membaca komik2 lain...dan pada pendapat saya,komik nih bukan sekadar komik utk mengisi masa lapang,tapi terlalu berguna untuk pelajar2 yg akan mengambil exam seperti saya.Lawak ker tak komik nih?!!....serius lawak,jangan berikan pandangan korang selepas sekadar membaca m/s mula2..bacalah keseluruhan baru boleh tahu sejauh mana kehebatan komik ni.Jadi saya sarankan kpd semua kaki komik,x kira lelaki atau perempuan,blogger ataupun forumer,bakal mengambil PMR atau SPM agar membaca buku ni..tak menyesal...Tapi yang peliknya,entah macam mana saya boleh baca komik ni pada 31/12/2012...selama nih taknak baca lah pulak...Dan mungkin selepas 1-2 bulan lg,saya akan baca balik komik ni,saya mmg jenis yang baca komik berulang kali..Bukan saya sorang jer,sume kaki komik mcm tu..Dan saya nih pon pelukis..erkk...yer ker?!..miahaha..taklah sangat,dah 2 tahun tak melukis atas kertas,kalo lukis pon atas buku teks jer.tokoh2 ternama lah yang jadi mangsa.Tapi kalo saya ada masa nanti saya cuba up ke sini..Lukisan amat teruk,terus terang saya cakap,kepala yang saya lukis tu akan lebih besar dari tubuhnya..

Ok,stakat tu jer dulu pasal komik Misi 10A ni,taknak taip panjang2 sebab nanti korang taknak baca,maklumlah blogwalker memang tidak mempunyai masa yang penuh untuk membaca artikel,sama seperti saya yang hanya mampu membaca 1-2 post jer dalam satu-satu blog.




4 comments:

  1. mmg sesuai utk sume golongan,fadzilah kamsah pun sarankan komik nih..

    ReplyDelete
  2. buat yang terbaik dalam exam nanti yer. blog ni suka2 jer.pelajaran itu lbh penting (^_^)

    ReplyDelete

Jangan malu2 untuk meninggalkan komen~:D